torstai 6. lokakuuta 2016

Miten etäjohtamista tehneet huolehtivat vuorovaikutuksesta?

Vuorovaikutuksessa on kyse ihmisten välisestä suhteesta ja toiminnasta, jossa jaetaan ajatuksia, tietoa, kokemuksia ja tunteita ja rakennetaan niistä yhteisiä merkityksiä. Yhä virtuaalisemmaksi muuttuvassa työssä vuorovaikutuksen määrä helposti alkaa vähentyä. Yhteyttä kollegoihin ja esimiehiin otetaan vain, kun on asiaa.

Vähäinen vuorovaikutus johtaa helposti eristyneisyyden kokemukseen. Yhteisöllisyyden mureneminen taas tutkimusten mukaan vähentää vuorovaikutusta, heikentää työntekijöiden moraalia ja sitoutumista organisaatioon sekä vähentää tiimin yhtenäisyyttä. Vuorovaikutukseen ja yhteydenpitoon on siis tärkeää kiinnittää huomiota.

Etäjohtamisen kirjan julkistustilaisuudessa käydyssä paneelikeskustelussa esimiehet kertoivat, miten he huolehtivat yhteydenpidosta johdettaviinsa. Katso 7 minuutin mittainen video.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti